In memoriam: Margriet Woelders

19 september 2014

In memoriam: Margriet Woelders

Margriet Woelders in actie voor de zorg

Op negen september kregen wij het verdrietige bericht dat Margriet Woelders is overleden. We wisten dat ze ernstig ziek was. Maar toch is het moeilijk te aanvaarden dat de afdeling Enschede definitief zonder haar verder moet.

Toen Margriet hoorde dat ze ongeneeslijk ziek was veranderde er veel in haar leven. Ze moest haar werk als leerkracht en haar voorzitterschap van de SP afdeling Enschede opgeven. Dat viel haar zwaar. Margriet zette zich voor de volle 100 procent in voor de afdeling. Ze stelde hoge eisen aan zichzelf.
De jaren dat Margriet ziek was, is zij zich blijven inzetten voor onze afdeling. Ze bezorgde Tribunes, flyerde, kwam zo nu en dan langs bij de stand en ze stond op de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen.
Belangstelling voor politiek, de SP en alles wat er binnen de afdeling gebeurde heeft ze altijd gehouden. Ook haar weerstand tegen asociale maatregelen die de groep mensen treft waar de SP voor opkomt werd nooit minder.
De SP afdeling Enschede moet door zonder Margriet, maar zal haar niet vergeten. Wij wensen haar Bert en kinderen Lineke en Jan, Tom en Roos veel sterkte.