Het sociale hart van Enschede

16 oktober 2014

Het sociale hart van Enschede

Om mensen te ontmoedigen een uitkering aan te vragen vertelt de gemeente de inwoners niet wat hun rechten zijn. Deze moeten ze zelf maar op internet uitzoeken. Hierdoor gebeurt het dat een alleenstaande moeder met een jong gehandicapt kind gedwongen wordt intensief te solliciteren terwijl ze voor haar kind moet zorgen. Na tussenkomst van de SP, EnschedeAnders en Sociaal Hart heeft deze vrouw de rechten gekregen die ze volgens de wet heeft.

Dat je hemel en aarde moet bewegen om je recht te krijgen is voor reclameman René Beunders reden geweest Sociaal Hart Enschede op te richten. Een organisatie die geheel belangeloos inwoners helpt die problemen ondervinden bij het werkplein. Het zou niet nodig moeten zijn maar de SP ondersteunt het initiatief van harte. Sociaal Hart heeft al meerdere mensen geholpen die op het punt stonden het huis uit gezet te worden. Naast het helpen van de mensen probeert Sociaal Hart met persberichten en inspraakrondes de gemeenteraad in te laten zien dat het beleid anders moet. Helaas is er nog weinig beweging te zien. De volledige gemeenteraad is op de hoogte van de problematiek maar D66, VVD, CDA, Burgerbelangen en OPA trekken zich er niets van aan.

Sociaal Hart geeft echter niet op. Hoe meer verhalen ze verzamelen, des te sterker hun verhaal wordt. Heeft u problemen met het werkplein en wilt u uw verhaal graag kwijt, neem dan contact op met de SP fractie of met Sociaal Hart.