SP Enschede vòòr openhouden van verzorgingstehuizen

22 april 2014

SP Enschede vòòr openhouden van verzorgingstehuizen

De SP is Paaszaterdag 18 april gestart met het ophalen van handtekeningen tegen de voorgenomen sluiting van 800 van de 1300 Nederlandse verzorgingstehuizen. Er konden bij de kraam aan de Raadhuisstraat kaarten worden getekend met de tekst 'Sluiten van verzorgingshuizen? Ik dacht het niet!'.

De komende weken zal de SP ook in verzorgingshuizen zelf met deze actie aan de slag gaan. De kaarten zijn gericht aan het kabinet om de zorg voor ouderen niet af te breken maar juist in tijden van crisis op peil te houden.

Volgens de SP heeft dit ook voor Enschede grote gevolgen: "de bezuinigingen hebben als effect dat ouderen gedwongen zullen moeten verhuizen, en andere ouderen een verzorgingshuis niet meer in komen". Wat dit precies betekent voor het aantal plaatsen voor ouderen in een verzorgingshuis is tot dusver nog onduidelijk. Wel is bekend dat in Zorgcentrum "De Posten" in Enschede vooruitlopend op de kabinetsmaatregelen een deel van de kamers al niet meer voor directe zorg voor ouderen beschikbaar is. De SP in Enschede vindt gedwongen verhuizen of verplicht thuis blijven wonen van ouderen zonder de noodzakelijke zorg onacceptabel.

Reacties

ik werk in een Grand Cafe van een van de 7 verzorgingshuizen, woon/ zorg combinaties van Livio.
Want wie goede verzorging wil,, kiest liever Livio.
Ik moet er toch niet aan denken dat we weer terug gaan naar af!!
Het vreselijke liberalisme!!!
Mijn grootvader brak in 1961 ( toen 80 jaar) zijn heup;
Hij woonde nog steeds met zijn huishoudster in zijn eigen huis.
Mensen allebei 80 en ouder in een huis met een kolenkachel, kieren in de kozijnen, hoge steile trappen, dat was geen situatie meer;
Maar toen kwamen de eerste verzorgingshuizen "van de grond"
Een grote slaapkamer waar bed, kast, een tafeltje en 2 stoelen in stonden, meer kon er echt niet in;, en voor t vertier in de recreatiezaal, biljarten, kaarten, etc.
Hij heeft er nog 13 jaar gewoond, en het was goed, hij werd goed verzorgd.
EINDELIJK WERDEN WE IN NEDERLAND SOCIALER , en NU denkt men in DEN HAAG- binnenhof weer net zo asociaal als voor 1960.

Alleen met een z.z.p 5 of 6 komt men nog binnen, (tot 2015)
Dan moet iemand naar een verpleeghuis.
Een zzp 9 is een revalidatie z.z.p.
En als iemand nou geen kinderen heeft?
Laten we die dan maar ver-rek-ken?
Dat kost de staat geld???

Verzorgingshuizen / woon - zorg combinaties moeten sowieso blijven; ik zie genoeg om me heen!
En wat te denken van de enorme bedragen a.w.b.z van het c.a.k die de bewoners moeten afdragen?
En de premie ziektekostenverzekering? en de € 360,00 eigen risico, en de zelf te betalen bedragen die niet vergoed worden bij de apotheek, omdat mevrouw schippers ( regering) dat zo heeft bepaald??
En denk nou vooral niet dat oude mensen rijk zijn? want dat is een abominabele gedachte;
Zij betalen naar inkomen de a.w.b.z, en dan nog die bedragen die bovengenoemd zijn, en zij willen toch ook nog wel eens iets extras kunnen doen na een arbeidzaam leven.

IK KOM OP VOOR DE OUDEREN, IK HEB BIUJZONDER VEEL RESPECT VOOR MIJN OUDERS, EN AAN HEN HEB IK VEEL TE DANKEN, ZEER LIEVE MENSEN, MIJN MOEDER LEEFT GODDANK NOG EN DAT IS HEEL FIJN.

Een heel goed verhaal.
Ik kan me er helemaal in vinden.
We moeten blijven strijden als SP,om te voorkomen dat ouderen,(En de zorg) het Kind v/d rekening worden van deze regering.

Het komt ons allemaal duur.Geen Nederlander die ik ken Wil de WMO.Het wordt ons door de strot gedrukt en komt ons duur te staan.Op de lange termijn zeker.All die massa ontslagen in de Zorgsektor kost handen vol ww.Doordat mensen arts bezoek vanwege de hoge eigen bijdrage kost op ten duur zeker meer ziekenhuisopnames en ziekenhuisdagen.Dat spul in den Haag moet maar oprotten.De stemming in het Volk is erg gevaarlijk voor den haag.Helaas zijn Nederlanders geen Spanjaarden of Fransen die meteen het hele land overhoop gooien.