Volhouden van SP Enschede zorgt voor nieuw zwembad mét recreatie!

7 juni 2023

Volhouden van SP Enschede zorgt voor nieuw zwembad mét recreatie!

Wekenlang leek het er op dat zwembad Aquadrome zou worden afgebroken zonder dat er een nieuw recreatief zwembad voor in de plaats zou komen. Maandagavond heeft de gemeenteraad van Enschede gekozen voor een nieuw zwembad mét recreatie én een fatsoenlijke financiële dekking.

Wat wethouder Niels van den Berg twee weken geleden niet lukte – zorgen voor een goed, duurzaam en betaalbaar zwembad met toekomst voor Enschede – bleek deze week opeens wél mogelijk. Vooral ook omdat SP Enschede is blijven hameren op een beter recreatief zwembad voor alle mensen in Enschede.

SP-fractievoorzitter Piet van Ek: “het is onvoorstelbaar dat het 3 verschillende gemeentebesturen heeft moeten duren tot, onder druk van het wegstemmen van het vorige voorstel en een motie van afkeuring, dit college onder wethouder van den Berg tot het inzicht kwam dat een kaal sportbad niets was voor Enschede”.

Het raadsvoorstel is door alle partijen aangenomen behalve door Enschede Anders. Daarnaast is een voorstel aangenomen door alle partijen om de openingstijden voor baantjeszwemmen én recreatief zwemmen op peil te houden. En er is een toezegging van de wethouder dat de entreeprijzen niet omhoog zullen gaan.