Verkiezingsprogramma SP Enschede 2018-2022

Bestuur de stad

Een grote overheid is voor de SP geen probleem. Als de ambtenaren maar aan het werk zijn voor Enschede

Ambtenaren in dienst van de gemeenschap

Ambtenaren zijn niet meer in dienst van alleen het college of de gemeenteraad maar werken vooral voor de Enschedeërs. Zij helpen inwoners met het invullen van formulieren en aanvragen van vergunningen.

Wijkbudgetten

De wijkbudgetten bewijzen hun nut. Deze blijven gehandhaafd. Wel zijn wij voorzichtig met het doorschuiven van verantwoordelijkheden naar de buurten. Veiligheid en verkeersveiligheid zijn wat de SP betreft geen onderwerpen voor wijkbudgetten.

Lokale aanbieders

Er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van lokale aanbieders als de gemeente producten of diensten nodig heeft.

Eerlijke handel

Aanbieders die gebruik maken van eerlijke handel hebben bij ons een streepje voor.

De wet volgen

Enschede is de laatste jaren meerdere malen op de vingers getikt omdat de gemeente een eigen uitleg aan wettelijke voorschriften gaf ten nadele van de inwoners van Enschede. Als het aan de SP ligt wordt de wet strak gevolgd. Bij twijfel of wanneer de wet ruimte biedt, leggen we de wet uit in het voordeel van onze bewoners.