Verkiezingsprogramma SP Enschede 2018-2022

Een gezond lichaam

Breedtesport draagt bij aan een gezond leven en voor verbinding in de samenleving. Iedereen moet hieraan mee kunnen doen.

Breedtesport voor topsport

Wij willen dat zoveel mogelijk mensen kunnen sporten. Wij zetten daarom voornamelijk in op breedtesport en niet op topsport.

Veiligheid

De gemeente zorgt voor een zo veilig mogelijke omgeving voor jongeren tijdens sport- spel- en bewegingsactiviteiten. Het onderhoud van speelplaatsen valt onder de verantwoordelijkheid van de gemeente. Indien vast komt te staan dat huidige kunstgrasvelden onveilig zijn dan begeleiden we, waar nodig, de sportclubs met de overstap naar een veilige sportmat.

Iedereen doet mee

De omgeving voor sport, spel en bewegen wordt zo goed als mogelijk toegankelijk gemaakt voor mensen met een beperking.

Zwemmen

In een waterrijk land als Nederland dient elk kind te leren zwemmen. Zwembaden dienen dan ook voor iedereen bereikbaar en betaalbaar te zijn. Bij de ontwikkelingen rondom de zwembaden betrekken wij de gebruikers actief.

Kinderen en sport

Wij ondersteunen de lopende projecten om kinderen te laten sporten.