Standpunten

A (4) B (14) D (1) E (1) F (1) G (6) H (3) I (2) J (3) K (3) L (2) M (3) N (2) O (4) P (4) R (2) S (10) T (2) V (2) W (8) Z (2)

De inzet van scholieren ter vervanging van de professionele thuiszorg is een goed voorbeeld van hoe de kloof tussen arm en rijk ook zichtbaar is in de zorg. Wie genoeg geld heeft koopt zijn eigen zorg, wie minder heeft wordt steeds meer afhankelijk van familie, buren en vrijwilligers. De SP verzet zich tegen deze tweedeling in de zorg en is voor solidariteit met en gelijkwaardigheid van iedereen. De zorg is geen markt. Bij de aanbesteding van thuiszorg gaat kwaliteit voor prijs om een nog grotere uitverkoop van de zorg te voorkomen.

Een manier om de verkeersdruk in de stad te verminderen is het realiseren van transferia, waar mensen die met de auto naar Enschede komen over kunnen stappen op de bus. Hiervoor kan, waar mogelijk, gebruik worden gemaakt van bestaande parkeerplaatsen.