Winnende verkiezingsslogan

10 januari 2006

Winnende verkiezingsslogan

Op het verzoek mee te denken over een pakkende slogan voor de verkiezingscampagne kwamen verschillende goede ideeën binnen. Dat maakte kiezen niet makkelijk. Toch viel er een op niet alleen vanwege originaliteit maar hij verplicht je even verder te denken. En als je dat doet besef je dat de tekst treffend weergeeft hoe de SP zich opstelt in politiek Nederland.

Op het moment dat we vroegen mee te denken wisten we nog niet dat er landelijk een slogan gebruikt zou worden nl: Verbeter Nederland, begin Enschede! Toch willen we de winnende tekst ook gebruiken in onze campagne.

STEM SP
GEEN KRIMP

KLEURECHT

Anne Marie Wesseling was blij verrast toen zij hoorde dat haar tekst als de beste was beoordeeld. Reden voor Paulien Hillen en mij haar thuis op te zoeken. Annemarie Wesseling
Een hartelijker ontvangst dan die ons ten deel viel kan een mens zich niet wensen. Haar nog enthousiastere hond deed daar nog een schepje boven op. Al tijdens het serveren van koffie met wat lekkers begint Anne Marie te vertellen wat er mis is met Nederland. Dat het haar in het leven niet altijd voor de wind is gegaan is duidelijk, maar dat is geen reden om bij de pakken neer te gaan zitten. De sociale bewogenheid ten opzichte van de medemens is groot en het liefst zou ze iedereen willen helpen. Haar eigen gezondheid laat dat echter niet toe. “Reden lid te worden van de SP die als enige partij oog heeft en zich daadwerkelijk inzet voor de kwetsbaren in onze samenleving” zegt Anne Marie. Als ze over politici persoonlijk begint maakt boosheid plaats voor emotie. Die kan soms zo hoog oplopen dat ze de televisie uitzet om ze niet meer te hoeven zien. Een gevoel van schaamte overmant haar als ze geconfronteerd wordt met de mensen die ons land regeren.
Vooral de betrokkenheid met asielzoekers, maar ook met alle andere kwetsbare mensen in onze samenleving is zeer groot Helaas, een actieve rol spelen gaat niet meer. Wel heeft deze ochtend Paulien en mij weer extra gemotiveerd geen krimp te geven en kleurecht te blijven.

Annelies Futselaar