Geen VIP plaatsen FC Twente voor de SP

27 mei 2006

Geen VIP plaatsen FC Twente voor de SP

De SP heeft met ongeloof gereageerd op het PvdA voorstel voor gratis gebruik van een grotere Skybox voor raads- en collegeleden, als het FC Twente stadion uitgebreid wordt met een tweede ring. Dit in ruil voor het verlenen van vergunningen, aanpassen van infrastructuur en lenen van gelden. Deze oproep doet Wim van der Noordt aan het college en fractievoorzitters van de gemeente Enschede.

Onder het motto van: “College en raadsleden ga rustig naar Twente, maar dan van je eigen centen” maken leden van de SP maandagavond voor aanvang van de raadsvergadering duidelijk het niet eens te zijn met dit voorstel. “Wethouders en raadsleden zijn geen VIPS maar gewoon burgers van Enschede” vindt de SP. “Dat zij direct of indirect zijn gekozen als volksvertegenwoordiger wil niet zeggen dat zij recht hebben op een voorkeursbehandeling. Het lijkt wel of de investeringen door politici uit eigen zak worden betaald in plaats van gemeenschapsgeld.”

“Je mag verwachten dat ook stadsbestuurders op de tribune zitten en voor hun kaartje betalen zoals iedereen” zegt ook Annelies Futselaar fractie voorzitter van de SP. “Burgers verwachten ons naast en niet boven zich en onze raadsleden willen ook niet anders.”

Raadsleden, wethouders en burgers kunnen d.m.v. een handtekeningenactie laten weten of ze het eens zijn met de voorgestelde voorkeursbehandeling.