Uit de achterkamer…

30 mei 2006

Uit de achterkamer…

Gratis gebruik van een grotere skybox als straks het Arke stadion uitgebreid is met een tweede ring. In ruil voor verleende vergunningen, geldelijke leningen en het aanpassen van de infrastructuur meent PvdA-raadslid Wim van der Noordt volgens een aan alle fractievoorzitters gezonden email recht te hebben op een dergelijke VIP behandeling. Een klap onder de gordel van de ware Twente supporter die, als hij een seizoenskaart wil hebben, op een wachtlijst terechtkomt of veel geld moet neertellen voor een enkel toegangskaartje, áls dat al beschikbaar is.

De prijzen voor een seizoenskaart variëren van 112,- tot 331,- Euro, de wachttijd varieert van 1 jaar tot een aantal jaren voor bijvoorbeeld ‘Vak P’. De prijs voor een losse kaart varieert van 14,- tot 32,50 Euro. Voor een zgn. topper (PSV, Ajax, Feyenoord) moet 5 tot 12,50 Euro meer betaald worden.

Hoe andere fractievoorzitters met een dergelijk emailbericht omgaan, is lastig in te schatten. Wel dat ‘die van ons’ dit nieuws oppakt en haar achterban inlicht, waarop diezelfde achterban tot actie overgaat.
Zo kon het dus gebeuren dat afgelopen maandag een groep SP-ers voorafgaand aan de raadsvergadering handtekeningen verzamelde om hiermee aan te geven dat een VIP behandeling voor college en raad een belachelijk idee is. De reacties waren over het algemeen zeer positief. Zelfs Wim van der Noordt, bedenker van dit onzalige plan, tekende en was het hartgrondig met de SP eens…
Volgens van der Noordt had hij zich in zijn emailbericht wat ongelukkig uitgedrukt en heeft de SP daardoor zijn voorstel verkeerd begrepen. Het ging hem niet om één, maar om maar liefst twee skyboxen! Eentje waar de gemeente andere gemeentebesturen kan ontvangen en eentje waar van der Noordt cliënten van o.a. de sociale dienst voor een wedstrijd wil uitnodigen.

De SP pleit niet voor een skybox, pleit ook niet voor voorkeursbehandelingen; de PvdA gaat maar in de rij voor een kaartje of op de wachtlijst voor een seizoenskaart. Net als iedere andere burger in Enschede. Bovendien: raadsleden horen tussen de mensen, niet ‘erboven’.

Geen VIP plaatsen FC Twente voor de SP