Grijs op reis

27 juli 2006

Grijs op reis

Sinds kort voert de SP landelijk actie voor gratis openbaar vervoer voor mensen die ouder zijn dan 65 jaar. In de buurlanden België en Groot Brittannië bestaat deze regeling allang. Reden voor de SP om over te gaan tot actie om deze regeling ook in Nederland gerealiseerd te krijgen. Vaak rijden de bussen overdag maar deels gevuld van bestemming naar bestemming. Bovendien zijn veel oudere mensen voor het verplaatsen afhankelijk van het openbaar vervoer, maar worden zij afgeschrikt door de hoge kosten die dat met zich meebrengt.

De actie Grijs op reis bestaat in het verzamelen van zoveel mogelijk getekende steentjes. Dit is het symbolische steentje dat het publiek bijdraagt tot de realisering van het gratis openbaar vervoer voor onze ouderen

De actie Grijs op reis staat de komende tijd ook in Enschede bij de verschillende winkelcentra in Enschede en in het centrum van Enschede. Mocht u de stand van Grijs op reis zien staan, schroom dan niet en draag uw steentje bij!

In oktober gaan alle steentjes naar Den Haag, waar ze tijdens een landelijke manifestatie tijdens de nationale ouderendag worden gebruikt om een bus te bouwen. Dit om de tweede kamerleden duidelijk te maken dat de Nederlandse bevolking achter dit plan van het actiecomité Grijs op reis staat.