Raadsleden in gevaar

3 oktober 2006

Raadsleden in gevaar

De SP Enschede heeft, in samenwerking met wijkbewoners Hogeland-Noord, de leden van de stadsdeelcommissie Centrum van harte uitgenodigd om op 5 oktober a.s. tussen 17.00 en 17.30 uur pogingen te ondernemen met de fiets het kruispunt Boulevard 1945 – Heutinkstraat / Molukkenstraat zonder kleerscheuren over te steken. Mocht dit te gevaarlijk blijken, dan wordt de leden toegestaan dit oversteken ook lopend met de fiets aan de hand te doen.

Die leden die het lukt zonder ongelukken de overkant te bereiken, kunnen rekenen op een lekkere warme kop tomatensoep voor de schrik. E.e.a. zal onder het toeziend oog van de buurtbewoners van de Hogeland-Noord plaatsvinden, zij zullen ook de leden van de stadsdeelcommissie met raad en daad bijstaan in de oversteekpogingen.

De bewoners van Hogeland-Noord spreken namelijk uit ervaring. De verkeerssituatie op en rond het kruispunt is al zeer geruime tijd een doorn in het oog van de bewoners. Het is een levensgevaarlijk punt, waar al verschillende ongelukken en bijna-ongelukken hebben plaatsgevonden.

De SP wil samen met de bewoners middels deze actie vooruitlopen op de behandeling van deze situatie in de stadsdeel vergadering van 10 oktober en hoopt hiermee te bereiken dat de leden van de stadsdeelcommissie op die datum dan precies weten waar ze over praten.