ROOD feestje op Enschedese ‘Oude Markt’

17 november 2006

ROOD feestje op Enschedese ‘Oude Markt’

ROOD, de jongerenorganisatie binnen de SP, trekt met een promotour door het land. Op woensdag 15 november deed de tour Enschede aan samen met de nummer 9 van de SP lijst en voorzitter van ROOD, Renske Leijten.

Onderweg naar de Oude MarktWachten op de promotour

Leijten, 9 op de SP lijst, kwam samen met de Enschedese ROOD leden in actie voor behoud van de twee bibliotheekfilialen in Enschede Noord. Ze ging in gesprek met de vele voorbijgangers, waaronder opvallend veel jongeren.

Renske Leijten

Ook de knalrode caravan achter de idem gekleurde SP bus, getooid met tientallen ballonnen zorgde voor veel bekijks en aanloop.

SP bus met caravan

Het voorstel om te bezuinigen op de bibliotheek houdt de gemoederen stevig bezig. In beide wijken waar de bieb met sluiting wordt bedreig, Deppenbroek en Twekkelerveld, bevinden zich scholen en een aantal zorgcentra. Door sluiting worden de bewoners, waaronder schoolkinderen, ouderen en mindervaliden gedwongen naar de binnenstad te gaan voor een bibliotheek bezoek.

SP fietsen

ROOD verkiezingsblog