Twence mag niet in de verkoop!!!!!!!!!!!!

23 september 2007

Twence mag niet in de verkoop!!!!!!!!!!!!

Afvalverwerkingsbedrijf TWENCE is eigendom van de gezamenlijke Twentse gemeenten (de regio Twente). Voorgesteld wordt dit zeer winstgevende bedrijf te verkopen om met de opbrengst een aantal projecten verenigd in de zogenaamde Agenda van Twente te financieren. Twence gaat na verkoop verder als privaat commercieel bedrijf.

Annelies Futselaar in actie tegen de verkoop van Twence

Twence is een bedrijf dat is opgezet als nutsbedrijf voor de Twentse gemeenten om afvalverwerking zo goed mogelijk uit te voeren tegen zo laag mogelijke prijzen. Met de verkoop van Twence verliezen de gemeenten hun zeggenschap over de afvalverwerking in Twente. Tevens verliezen ze daarmee een rendabel bedrijf waarvan de jaarlijkse opbrengsten structureel terugvloeien naar de gemeenten. En ook verliezen ze de mogelijkheid extra sturing te geven aan een milieu- en energiebeleid. De SP vindt daarom dat afvalverwerking in handen moet blijven van de overheid.

Daarom verzetten we ons tegen de verkoop van het afvalverwerkingsbedrijf!!!

SP-raadslid Moritz Gloerich uit Enschede verzameld handtekeningen tegen de verkoop van TwenceOp 22 september was er een open dag bij Twence. Reden voor alle Hengelose fractieleden om gezamenlijk een handtekeningenactie te houden tegen de verkoop. Natuurlijk waren ook de Almelose en Enschedese SP fracties vertegenwoordigd.
Het was een aparte gewaarwording samen met zoveel partijen actie te voeren. Helaas staan de Enschedese partijen niet als een blok tegen de verkoop.
Opvallend was het grote aantal bezoekers dat geen uitleg behoefde maar precies wist wat er gaande was. De handtekeningen actie was dan ook een groot succes!! Duidelijk werd dat ook de bezoekers uit Enschede niet voor verkoop zijn.

Zaterdag 29 augustus krijgt de actie in Enschede een vervolg. Bij de stand kunnen belangstellenden alsnog tekenen tegen de verkoop van Twence.

Teken tegen de verkoop van Twence!