Ga gratis mee naar Brussel!

15 februari 2008

Ga gratis mee naar Brussel!

Op 16 april 2008 gaan we met een bus vanuit Enschede naar Brussel. We vertrekken 's ochtends vroeg rond 7 uur en komen 's avonds laat terug. De dag wordt door de fractie in Brussel georganiseerd en is, afgezien van zelfgemaakte kosten, geheel gratis. Dit aanbod geldt voor alle Enschedese SP leden.

Europa gaat ons allen aan. Niet het Europa van de grote ondernemingen maar van de gewone Europeanen. Twee en een half jaar geleden voerde de SP actie in het kader van het referendum over de Europese grondwet. De grondwet werd in Nederland en Frankrijk afgewezen. Het verdrag zou geleid hebben tot een Europese superstaat waarin Nederland veroordeeld zou zijn tot een bijrol. U en ik merken dagelijks de invloed van Europa. Dan willen wij daar als gewone Nederlander, Duitser of Fransman ook wat over te zeggen hebben. De SP voert in het parlement maar ook daarbuiten actie voor een beter, democratischer en socialer Europa.

Wilt u ervaren hoe het is om oppositie te voeren op Europees niveau dan krijgt u van ons de gelegenheid om daarover met onze eigen parlementsleden Eric Meijer en Kartika Liotard van gedachten te wisselen. Tevens bezichtigen we het Europese parlement en krijgen we koffie en lunch. We sluiten de dag af met een bezoek aan de stad Brussel.

Wilt u mee, dan kunt u zich vóór 15 maart 2008 opgeven. Telefoon: 053 4340867 of 053 4772568, mailen mag ook.