Paulus Jansen en Remi Poppe komen buurten in Boswinkel

24 oktober 2008

Paulus Jansen en Remi Poppe komen buurten in Boswinkel

Vrijdag 31 oktober zullen Paulus Jansen en Remi Poppe Enschede bezoeken in het kader van Buurten in de Buurt, de wijkentour van SP-kamerleden door Nederland. SP-Kamerlid Paulus Jansen: "We gaan vooral op bezoek in wijken die niet tot de 40 PR-wijken van dit kabinet behoren, want naast deze wijken zijn er nog honderden andere wijken in Nederland die ook een steuntje in de rug kunnen gebruiken. De SP vindt alle wijken belangrijk en vooral de mensen die er in wonen, daarom is er tijdens alle bezoeken ruim aandacht voor de bewoners."

Paulus Jansen en Remi Poppe zullen ’s middags de wijk Oost Boswinkel bezoeken, waar de gemeente Enschede een groot gedeelte van de 700 huizen wil slopen. Jansen en Poppe hebben eerst een gesprek met Ben Meijer, directeur van woningcorporatie Ons Huis. Daarna staat een gesprek met de wijkraad en een rondleiding door de wijk op de agenda. Ook zal die middag gestart worden met een bewonersenquête. De SP wil op die manier onderzoeken wat de bewoners van Oost Boswinkel willen dat er met hun wijk en hun woning gaat gebeuren.
’s Avonds is er politiek café, waar de kamerleden zullen deelnemen aan een debat met als thema ‘slopen of renoveren’. De gasten zijn: Paulus Jansen, Remi Poppe, Fons Catau (directeur van De Woonplaats), Wim Waninge (stadsdeelmanager West) en columnist Gijs Stavinga. Bluesrockband BRac zal zorgen voor de muzikale invulling van de avond. De eerste kop koffie of thee is gratis.
Vrijdag 31 oktober Mac Berlijn, Stationsplein 1 in Enschede. De avond begint om 20.00 uur, zaal open 19.30 uur. De toegang is gratis.