Actiedag voor werknemers DCW

4 november 2008

Actiedag voor werknemers DCW

Vanmorgen om 7 uur stond de SP flyerploeg klaar om zoveel mogelijk medewerkers van de DCW te informeren over de meldweek WSW. Dat het niet de eerste keer was dat de SP bij de poort stond, was goed te merken aan de reacties. Bijna iedereen herkent de SP als enige politieke partij die aandacht heeft voor de werknemers in de sociale werkvoorziening. Reden dat iedereen de flyer, en vaak meerdere voor collega’s, in ontvangst nam.
De reacties waren vaak emotioneel; van boos tot vreselijk kwaad en van blij tot ontroerd vanwege de erkenning van de problemen.

De SP hoopt op een flinke respons op onze oproep om zowel positieve ervaringen als klachten te melden, zodat er meer aandacht komt voor arbeidsomstandigheden van mensen met een indicatie sociale werkvoorziening.
Voorlopig lijkt er voldoende aanleiding om een avond te organiseren waarbij werknemers DCW, vakbonden, politici en de directie DCW met elkaar in gesprek gaan over de uitvoering van de Wet Sociale Werkvoorziening.

Meldpunt DCW
Grote zorgen over sociale werkvoorziening DCW