Onze voorzitter over Essent

20 mei 2009

Onze voorzitter over Essent

Als u dit leest heeft de gemeenteraad van Enschede al gestemd over het lot van de aandelen Essent van onze gemeente. We mogen ze nog even houden. Zoals u allemaal weet zijn wij tegen de verkoop, we hebben er echt alles aan gedaan om iedereen ervan te overtuigen dat het dom zou zijn ze te verkopen.

Natuurlijk zou Enschede wel wat miljoentjes kunnen gebruiken in deze zware tijden. Alles moest uit de kast gehaald worden om de partijen er van te overtuigen dat verkopen van onze energievoorziening niet de SP oplossing is. Het is korte termijn denken vinden wij, om als je even geld te kort komt, je spullen in de uitverkoop te gooien. Alsof je je kippen verkoopt en het kippenhok alleen zelf houdt.
Voor dat geldtekort van de gemeente moeten natuurlijk oplossingen komen.

Onze fractie is erg alert op weinig sociale oplossingen die voorbij komen en dat zijn er nogal wat, neem dat van mij aan.
Niet dat u dat in de Tubantia allemaal terug kunt vinden, zij schrijven nauwelijks nog over de raadszaal en zeker niet over wat de SP daar doet. Als u toch geïnteresseerd bent, kunt u op de openbare publieke tribune alles volgen, of via de website van de gemeente Enschede de raadsvergaderingen volgen, die worden namelijk rechtstreeks uitgezonden.
Dus, als u even niets te doen heeft op maandagavond....

Margriet Woelders