Actie tegen loonsverlaging in de Thuiszorg

29 juni 2009

Actie tegen loonsverlaging in de Thuiszorg

Vakbond ABVAKABO FNV, samen met de Ondernemingsraden Thuiszorg, organiseert een protest tegen de loonsverlagingen in de Thuiszorg. Allen die werken in de zorg worden opgeroepen om woensdag 1 juli, 13:30 uur, naar het Stadhuis in Enschede te komen.

"De WMO TWENTE gaat een volgende fase in. De afgelopen jaren kenmerken zich door grote verliezen bij de thuiszorgorganisaties in Twente vanwege de door de gemeenten vastgestelde te lage tarieven! Voor deze bedragen kunnen thuiszorgaanbieders niet meer ingaan op de aanbestedingsprocedure omdat zij voor die bedragen hun eigen werknemers niet volgens de CAO VVT kunnen blijven betalen, tenzij weer enorme (miljoenen) verliezen voor lief worden genomen. Dat kan niet want de bodem is in zicht. Wie zijn daarvoor verantwoordelijk? De gemeenten in Twente (op dit moment zonder Hengelo) willen jullie graag aan het werk houden tegen inlevering van 20% loon!"