In actie tegen het verhogen van de AOW-leeftijd

21 september 2009

In actie tegen het verhogen van de AOW-leeftijd

Wellicht hebt u al de posters van de actie in de bushokjes (65 blijft 65) opgemerkt. Landelijk en ook in Enschede halen wij zoveel mogelijk handtekeningen op als protest tegen het voornemen de AOW-leeftijd te verhogen. Afgelopen zaterdag was onze afdeling te vinden in de binnenstad. Op ludieke wijze werd uitgebeeld waarom de verhoging van de AOW-leeftijd van de baan moet.
Onze stand

Momenteel loopt de landelijke actie van de SP tegen het verhogen van de AOW-leeftijd van 65 jaar naar 67 jaar. Verdere verslechteringen liggen in het verschiet: het pensioen naar 67 en zelfs de AOW naar 70 jaar! Wij vinden het onaanvaardbaar de mensen verplicht worden om na hun 65e jaar door te werken. Natuurlijk is iedereen vrij om langer te blijven werken, maar iedereen moet het recht behouden om op 65 jarige leeftijd een punt te zetten achter zijn of haar werkzame leven.

Hieronder een foto-impressie van de actie van afgelopen zaterdag. Komende weken vindt u ons regelmatig in de binnenstad. Komt u even langs om ons verzet tegen de plannen van Donner te ondersteunen!

Verkleed als oudere
Lopend achter rollators