Behandeling thuiszorgproblemen door gemeenteraad uitgesteld

13 januari 2010

Behandeling thuiszorgproblemen door gemeenteraad uitgesteld

De problemen met de beschikking van het aantal uren thuiszorg zijn voorlopig nog niet opgelost. De SP wilde deze situatie maandag 11 januari bespreken in de Raad, vooral omdat de SP er weinig vertrouwen in heeft dat het College deze problematiek daadkrachtig aanpakt. De PvdA, CDA en BBE hebben aangegeven zich eerst goed te willen voorbereiden. De VVD wil het wel bespreken maar zegt zelf, dan te moeten improviseren. Annelies Futselaar, fractievoorzitter: “Kennelijk hebben deze partijen nog niet in de gaten hoe ernstig de situatie is. Een groot aantal mensen wordt onrecht aangedaan Als de PvdA het probleem niet doorheeft, wil ik het ze best wel een keer uitleggen.“

Er is nu besloten om maandag 18 januari de problemen in de thuiszorg te bespreken. Tijdens deze vergadering zal de SP er alles aan doen om de andere partijen ervan te overtuigen dat alle cliënten de uren moet krijgen waar ze recht op hebben en dat de ontvangers van zorg goed geïnformeerd dienen te worden.