Installatie van de nieuwe raad

12 maart 2010

Installatie van de nieuwe raad

Donderdag 11 maart 2010 is de nieuwe gemeenteraad geinstalleerd. De SP is daarin vertegenwoordigd met een fractie van twee vrouwen en een man. De twee dames zijn Paulien Wilkinson-Hillen en Annelies Futselaar. Zij maakten al deel uit van de oude fractie.

Nieuwkomer is Maxim van Luttikhuizen. Hij vervangt Moritz Gloerich die op plaats vier stond en helaas niet werd verkozen. Ondanks de gunstige peilingen van januari 2010 (we stonden toen op vijf zetels) is de fractie niet gegroeid.

SP raadsfractie

De opkomst bij de gemeenteraadsverkiezingen was helaas iets lager dan bij de verkiezingen in 2006. Toen ging 53.2% van de Enschedese stemgerechtigden naar het stemlokaal, dit jaar was dat 48.1%. De uitslag van de definitieve telling: de SP behoudt haar 3 zetels in de gemeenteraad. 6.9% van de kiezers brachten een stem uit op de SP tegen 8,5% in 2006.

Langs deze weg willen we iedereen die ons gesteund heeft tijdens ons werk binnen en buiten raad de afgelopen vier jaar hartelijk danken.

Daarnaast dankt de SP afdeling Enschede Moritz Gloerich voor zijn voorbeeldige en belangenloze inzet als SP lid en raadslid de afgelopen vier jaar.

De afdeling zal zich samen met de nieuwe fractie de komende vier jaar inzetten om Enschede menselijker en socialer te maken.

SP-stemmers bedankt!