SP haakt af!

4 september 2011

SP haakt af!

Op 5 september is er een bijeenkomst, inclusief diner, van de gemeente in Rodenbach. De bijeenkomst moet de samenwerking tussen Raad en college verbeteren. De SP vindt dat hierdoor onnodig veel geld uit wordt gegeven waar de inwoners van Enschede niets van terugzien. De SP zal daarom niet aanwezig zijn bij de bijeenkomst.

“Waarom naar een dure plek als we een schitterend stadhuis tot onze beschikking hebben? “ vraagt SP fractievoorzitter Annelies Futselaar zich af. “Waarom niet gewoon om 19.00 uur beginnen? Waarom bijeenkomsten organiseren die onnodig duur zijn en door de bewoners van Enschede betaald worden?”

De fractie van de SP heeft geen kritiek op de inhoud van het programma maar vindt dat het voor minder geld moet. Geen locaties waar de gemiddelde bewoner van Enschede alleen van kan dromen, geen dure etentjes die veel bewoners van Enschede niet kunnen betalen. Futselaar: “Als politici zelf niet zuinig omgaan met gemeenschapsgeld hoe kunnen ze dat dan wel van de bewoners verwachten?”

De SP heeft de overige raadsleden en het college een brief gestuurd met een oproep om ook niet naar de bijeenkomst te gaan.

Oproep aan college- en gemeenteraadsleden