SP trapt campagne in Enschede af

30 april 2012

SP trapt campagne in Enschede af

De SP afdeling Enschede laat er geen gras over groeien. Terwijl de Kunduz coalitiepartijen hun vingers nog zitten te likken en anderen hun wonden was de SP opvallend aanwezig in het centrum van Enschede. De enige echte SP koekjes gingen gretig van de hand evenals de folders waarin te lezen valt hoe de koek in Nederland nu nog verdeeld wordt. Dat moet na september natuurlijk anders en vooral beter!

De eerste SP stand na de val van het kabinet moest de aandacht trekken, dat was zeker. En dat de belangstelling voor de politiek groter was dan de laatste maanden was al snel duidelijk. Veel voorbijgangers wilden met de SP in gesprek. Niet alleen om de situatie te bespreken maar de echte SP koekjes zagen er goed uit. Bovendien waren ze nog lekker ook!!
Over het algemeen was er waardering voor de manier waarop Roemer is omgegaan met de situatie. Mensen die hier nog over twijfelden konden we snel uitleggen wat de effecten van het akkoord van de Kunduz coalitie zijn.

Enkele bezuinigingen op het onderwijs, natuur en zorg worden (deels) teruggedraaid en zelfs voor de natuur is er nog een klein beetje geld beschikbaar. Maar de btw tarieven stijgen waardoor juist mensen met een kleine portemonnee het meest getroffen worden. De AOW leeftijd wordt versneld verhoogd en daarmee de werkloosheid onder jongeren en ouderen. Verschillende ambtenaren zoals politie en vuilnismannen zullen jarenlang op de nullijn gehouden worden.

De limiet van Brussel is rechtsom gehaald, vanaf 12 september gaan we linksom voor een sociaal Nederland!