SP verkiezingscampagne; nog meer op straat

20 augustus 2012

SP verkiezingscampagne; nog meer op straat

Voor de SP is campagne voeren altijd een tijdelijke vertaling van wat we altijd doen. Wat voor andere partijen bijzonder is, is voor de SP normaal; praten met bewoners, aanbellen bij mensen en met de stand in de stad staan. Het verschil is dat we er in verkiezingstijd nog een flinke schep bovenop doen. Nog meer op straat, nog meer aanbellen en nog vaker in de stad en de wijken aanwezig zijn om met de bewoners in gesprek gaan.
SP-campagnestand in het centrum

En natuurlijk zijn we daar al een paar weken mee bezig al start de campagne officieel de 19e augustus. We weten dat alle kandidaten al weken het land doorreizen om op zoveel mogelijk plekken in Nederland de SP te vertegenwoordigen. Niks nieuws eigenlijk want dat doen de SP Tweede Kamerleden altijd.

Verkiezingsfolders uitdelen op de WesselerbrinkVerkiezingsfolders uitdelen op de Wesselerbrink

De kraam ziet er in verkiezingstijd nog mooier en aantrekkelijker uit dan anders. En belangstellenden stellen andere vragen. Er zijn al heel wat leuke SP hebbedingetjes uitgedeeld. Maar opvallend is ook het grote aantal belangstellenden voor het SP verkiezingsprogramma.

Stand in GlanerbrugSP-verkiezingsstand in Glanerbrug

Voor SP ers is het met de goede peilingen natuurlijk een feestje om de partij te mogen vertegenwoordigen. Een flinke groep actieve SP leden zal de komende weken veel werk verzetten om nog meer kiezers ervan te overtuigen dat hun stem op de SP echt de beste keuze is.
De komende weken zullen ook de andere partijen die aan de landelijke verkiezingen deelnemen in Enschede op straat te vinden zijn. Een beetje wennen natuurlijk maar het is maar tijdelijk. In februari 2014 zijn alle partijen weer op straat te vinden voor de gemeenteraadsverkiezingen. Dan is het weer campagne tijd.