SP voert actie tegen afbraak zorg

30 mei 2013

SP voert actie tegen afbraak zorg

De SP laat zaterdag 1 juni van 12.00 tot 15.00 uur op een ludieke manier zien wat er met de zorg in Nederland gebeurt als de bezuinigingen doorgaan. Rond het Ei van Ko worden flyers uitgedeeld die oproepen mee te gaan naar de grote zorgactie die de ABVAKABO organiseert op 8 juni. Wie mee wil kan zich ter plekke opgeven. Het busvervoer naar Amsterdam is gratis.

Maandag 10 juni spreekt de Tweede Kamer over de toekomst van de zorg. De SP roept bewoners van Enschede op 8 juni mee te gaan naar Amsterdam. Dat is de laatste kans om de politici op te roepen de dreigende afbraak van de zorg te voorkomen. De SP en de vakbonden vinden de huidige bezuinigingsplannen niet acceptabel.

Ongeveer 170.000 cliënten raken met de huidige plannen hun thuiszorg kwijt en maar liefst 50.000 thuiszorgers hun baan. Daarnaast worden duizenden patiënten, cliënten en zorgmedewerkers in de gehandicaptenzorg, verpleeg- en verzorgingshuizen en geestelijke gezondheidszorg slachtoffer van de Kabinetsplannen.

De demonstratie op 8 juni in Amsterdam duurt van 12.00 tot 15.00 uur. Voor meer informatie: www.strijdvoorthuiszorg.nl

Kom in actie voor de zorg