SP stelt vragen over stadsverwarming in Roombeek

25 augustus 2013

SP stelt vragen over stadsverwarming in Roombeek

Uit informatie die de SP fractie heeft bereikt, blijkt dat de gemeente Enschede en warmteleverancier Essent een overeenkomst hebben over het aantal aansluitingen van woningen op stadsverwarming in de wijk Roombeek. Er zouden 1500 aansluitingen op stadsverwarming moeten worden gerealiseerd. In het contract zou een boeteclausule zijn opgenomen wanneer de 1500 aansluitingen niet gerealiseerd worden. Volgens onze informatie moet de gemeente Enschede 5000 euro boete betalen voor elke aansluiting minder dan 1500 en is er nu sprake van 1000 aansluitingen.

De SP wil van het college weten of het klopt dat de gemeente een overeenkomst heeft met Essent over de 1500 aansluitingen van woningen op stadsverwarming in de wijk Roombeek en dat er een boeteclausule van 5000 euro is opgenomen per aansluiting minder dan 1500. Ook wil de SP weten wanneer deze 1500 aansluitingen gerealiseerd zijn en welke afspraken er nog meer gemaakt zijn. Een andere vraag die de SP heeft gesteld is of de gemeente in meer op stadsverwarming aangesloten wijken een vergelijkbaar contract met Essent heeft.