Protesteer ook tegen de oorlog tegen Syrië

4 september 2013

Protesteer ook tegen de oorlog tegen Syrië

Donderdagavond, 5 september 2013, organiseren de Aramese Beweging voor Mensenrechten, Comité Syrian in Nederland, Enschede voor Vrede, de nieuwe communistische partij NCPN afdeling Twente, de Samenwerkende Democratische Organisaties (van mensen uit Turkije) en de Turks-Mediterrane Alawitische Vereniging (TAAB) onder de noemer “Oorlog is geen Oplossing” een protestactie tegen de dreigende militaire aanval op Syrië. Deze actie vindt tussen 19 en 20 uur plaats op het Ei van Ko, het plein voor het Stadhuis.

De SP steunt de militaire acties tegen Syrië ook niet. 'Een militaire interventie van de Verenigde Staten en Groot-Brittannië in Syrië zal een diplomatieke oplossing van het slepende conflict niet dichterbij brengen, maar juist nog verder bemoeilijken, aldus SP Tweede Kamerlid Harry van Bommel. Daarnaast is van groot belang dat er geen juridische basis is voor militaire acties. Ook geldt dat nu eerst afgewacht moet worden wat de huidige inspecties van de VN in Syrië opleveren.

Vijf vragen aan Van Bommel over mogelijk ingrijpen in Syrië