Campagnenieuws

3 maart 2014

Campagnenieuws

"De campagne is afgetrapt". Je hoort en leest het overal. Plotseling verschijnen politieke partijen overal waar ze een aantal kiezers verwachten. Partijen die je anders niet op straat ziet. Gelukkig geldt dat niet voor de SP Enschede. Wij hebben ons het hele jaar laten zien en horen binnen en buiten de fractie.

Op alle voor ons belangrijke punten hebben we ons ingezet voor beter beleid. Zorg, welzijn, armoedebeleid, luchthaven Twente en noem maar op.
Helaas heeft de coalitie van VVD, PvdA, CDA en Burgerbelangen de strijd meestal gewonnen. Niet dat ze het altijd met alle voorstellen eens waren maar met een beetje gedraai en een kleine nietszeggende toezegging was dat zo opgelost. Voor oppositiepartijen is dat natuurlijk moeilijk te verteren.

Voor onze afdeling betekent de campagne wel een flinke schep erboven op. Daarvoor hebben we menskracht nodig en de groep leden die zich aansluit wordt groter. Een flink aantal leden helpt met de bezorging van duizenden verkiezingskranten, flyers en leuke hebbedingen.
Na de verkiezingen, hopelijk met een paar zetels meer, gaan we zeker op dezelfde voet verder. Op straat en in de Raad, het hele jaar door actief! Dat is onze kracht!

SP-kandidaat Joke de Jager (links!) in debat voor goede zorg SP-kandidaat Joke de Jager (links!) in debat voor goede zorg

Jong geleerd is oud gedaan Jong geleerd is oud gedaan.

SP-kandidaat Milco Brugman werkt zich in het zweet! SP-kandidaat Milco Brugman werkt zich in het zweet!