SP Enschede van 3 naar 5 zetels!

20 maart 2014

SP Enschede van 3 naar 5 zetels!

Op 19 maart kreeg de SP Enschede 12% van de stemmen en groeit hierdoor van 3 naar 5 zetels. Een beloning voor het harde werk van de afgelopen vier jaar, op straat en in de Raad.

De PvdA is voor het eerst in decennia niet meer de
grootste partij in Enschede. Dat werd D66, de partij die net als de SP en GroenLinks al jaren fel tegenstander is van de luchthaven. Als enige van de huidige collegepartijen werd BBE door de Enschedese bevolking
beloond voor deelname in het college. De andere partijen verloren of bleven gelijk. Voor de SP is hiermee duidelijk dat de Enschedese kiezers klaar zijn met de gevestigde partijen, en dat het tijd wordt voor een frisse wind door het stadhuis.

De SP wordt de komende vier jaar in de raad vertegenwoordigd door Maxim van Luttikhuizen, Annelies Futselaar, Ahmed Yilmaz, Milco Brugman en Joke de Jager. Zij zullen zich o.a. inzetten voor een ruimhartig armoedebeleid, kwalitatief goede zorg voor iedereen, voldoende betaalbare huurwoningen en meer en normaal betaald werk, ook voor lager opgeleiden.

SP Stemmers bedankt!

SP gefeliciteerd
Kunt u zich ook inzetten voor de Sosiale Werkplaats in Enschede

Fel tegenstander. Dat wil ik graag geloven. Blijft dat ook zo als de coalitiebesprekingen beginnen?