Minister Bussemaker sloopt het onderwijs

1 september 2014

Minister Bussemaker sloopt het onderwijs

Vandaag protesteerde ROOD tegen het afschaffen van de studiefinanciering en het invoeren van het schuldenstelsel. Minister Bussemaker, die kwam voor de opening van het academisch jaar in Enschede, kreeg een Gouden Moker als symbool voor het slopen van ons onderwijs aangeboden. Helaas wilde ze deze niet aannemen.

Bussemaker sloopt het onderwijs

Al jarenlang wordt er bezuinigd op het onderwijs. De studiefinanciering is al lange tijd bevroren, het collegegeld stijgt elk jaar en de hoogte van het collegegeld voor een tweede studie is vrijgegeven. Dit zijn nog maar een paar voorbeelden van de bezuinigingen in de afgelopen jaren. Stoop: “Met Bussemakers koers gaan we terug naar de negentiende eeuw, waarin alleen rijke mensen konden studeren, terwijl onderwijs juist een middel is om de sociale ongelijkheid tegen te gaan. Er moet een einde komen aan de kortzichtige bezuinigingen op ons onderwijs”, aldus ROOD-voorzitter Merel Stoop.

Natuurlijk waren er ook leden van ROOD-Enschede aanwezig. In het najaar volgen nog meer acties van ROOD tegen de afbraak van het onderwijs.