Livio sjoemelt met werknemers

27 mei 2015

Livio sjoemelt met werknemers

Foto: Paulien Wilkinson

Werknemers van Livio hebben duidelijk laten horen het niet eens te zijn met plannen van hun werkgever. Zorgorganisatie Livio probeert op een goedkope manier van een aantal medewerkers af te komen. Zo'n 370 medewerkers mogen een opleiding van twee jaar volgen als ze ondertekenen dat na hun opleiding hun contract afloopt. Livio ziet in een glazen bol dat er over twee jaar nog maar voor 150 medewerkers plek is. De rest kan makkelijk gedumpt worden als het contract ondertekend is.

Foto: Paulien Wilkinson

Overal in de zorg vallen ontslagen. Organisaties staan natuurlijk ook met de rug tegen de muur! Maar dat betekent niet dat je zo met je personeel omgaat als Livio heeft bedacht. Werknemers mogen onder voorwaarde dat hun contract na afronding van een opleiding beëindigd wordt een studie starten. Maar een opleiding volg je om je positie te verbeteren en niet om na afronding de straat opgeschopt te worden zonder dat je recht hebt op een sociaal plan! Teken je niet dan lijk je te kiezen voor ontslag. Maar dat doe je ook als je wel tekent.

Foto: Paulien Wilkinson

Bestuursvoorzitter van de Logt zegde toe dat hij de aanwezige actievoerders zou toespreken. Die toezegging kwam hij tot grote teleurstelling van de medewerkers niet na! Liever ging hij alleen in gesprek met een delegatie van het FNV dat daar niks voor voelde. En zo ging iedereen terug naar huis.
Iedereen die dat nog niet had gedaan tekende de petitie "Red de Zorg". Op naar de 400.000 handtekeningen! Want elke dag blijkt weer wat de gevolgen zijn van de bezuinigingen van dit kabinet!