SP steunt FNV actie tegen zorgbezuinigingen

14 mei 2015

SP steunt FNV actie tegen zorgbezuinigingen

Foto: SP

Op 1 mei jl. heeft de FNV een volkspetitie tegen de bezuinigingen in de zorg gelanceerd. Doel is om in zes weken 300.000 handtekeningen voor de zorg op te halen. De SP afdeling Enschede steunt deze actie en zal aanstaande zaterdag tussen 12.00 en 16.00 uur handtekeningen verzamelen in de binnenstad. Emile Roemer heeft op 1 mei laten weten dat de SP zich vol zal inzetten in de komende zes weken.

Er worden miljarden bezuinigd op onze zorg. Verzorgingshuizen moeten sluiten, medewerkers worden ontslagen en voor verpleeghuizen en zorg voor psychiatrische en gehandicapte mensen is steeds minder geld. De SP wil net als de FNV dat de afbraak van de zorg nu stopt. De kosten in de zorg kunnen gedrukt worden door de bureaucratie aan te pakken, door een eind te maken aan de macht en winsten van zorgverzekeraars, te stoppen met absurde beloningen aan de top en door de professionals op de werkvloer weer aan het roer te zetten.

Reacties

Gedeeld. En 26 mei aanwezig bij demonstratie tegen Livio Boulevard Enschede.16:00 uur