Openbare avond over het Nationaal ZorgFonds

19 november 2016

Openbare avond over het Nationaal ZorgFonds

Foto: SP

Na een succesvolle eerste openbare avond over het Nationaal ZorgFonds, organiseert de SP Enschede vrijdag 25 november een tweede avond, deze keer in Speeltuin Het Hoogeland. Belangstellenden worden deze avond geïnformeerd over het plan voor een Nationaal ZorgFonds zonder eigen risico en waarbij fysiotherapie, tandzorg en ggz in het basispakket zitten. Een ZorgFonds waarbij het belang van zorgvragers en zorgverleners voorop staat, en niet de commerciële belangen.

Ieder jaar maken de zorgverzekeraars gemiddeld een miljard euro winst. Gezamenlijk hebben zij 11 miljard aan reserves. Dit geld wordt dus niet besteed aan goede zorg, maar verdwijnt in de zakken van de vier grote verzekeraars. Toch zullen de premies in 2017 flink stijgen. Bij Menzis zelfs met 11 %. En wie de pech heeft om ziek te zijn wordt beboet met een eigen risico van 385 euro.

Dit kan anders. Tijdens de openbare avond zullen we met elkaar in gesprek gaan over de positie van de zorgverzekeraars, het eigen risico en wat wij daar in Enschede aan kunnen doen. Iedereen die mee wil praten over een Nationaal ZorgFonds is van harte welkom. Er is alle gelegenheid tot het stellen van vragen.

Wanneer: vrijdag 25 november

Waar: Speeltuin Het Hoogeland, Molukkenstraat 90 in Enschede.

Aanvang: 19.30 uur (zaal open vanaf 19.00 uur)

De toegang is gratis!

Meer informatie over het Nationaal ZorgFonds is te vinden op www.nationaalzorgfonds.nl.