SP in gesprek met bewoners Stroinkslanden

9 juni 2017

SP in gesprek met bewoners Stroinkslanden

Foto: Paulien Wilkinson

Zaterdag 3 juni was er voor het eerst in Enschede een superzaterdag. Leden uit Zwolle, Hengelo, Deventer, Borne en Hof van Twente en Tweede-Kamerlid Frank Futselaar waren naar Enschede gekomen om samen met ons inwoners van Stroinkslanden te vragen naar hun wijk. In totaal waren we met zo’n 20 mannen en vrouwen.

Foto: Paulien Wilkinson

Een van onze leden was graag bereid om haar huis ter beschikking te stellen als start- en eindpunt. Door de geweldige ontvangst zat de sfeer er meteen goed in. Ook in de wijk werden we goed ontvangen door de bewoners. Ze vertelden ons graag over de problemen waar de wijk mee kampt. In sommige delen van de wijk was het onderhoud van het groen een heikel punt. Op andere plekken de onzelfstandige bewoning (Studentenwoningen e.d.). Ook waren er klachten over asociaal gedrag in en rond een speeltuinen en over drugsoverlast. De resultaten van het buurtonderzoek worden geanalyseerd waarna we acties zullen ondernemen om de genoemde problemen aan te kaarten en om oplossingen voor te stellen.