Felicitaties van de SP voor bewoners van de Hanenberglanden

15 juni 2018

Felicitaties van de SP voor bewoners van de Hanenberglanden

Foto: SP

Alweer een jaar geleden heeft de SP bewoners van de Hanenberglanden huis aan huis gevraagd wat ze van hun wijk vonden. Na een vervolgens door de SP georganiseerde bewonersavond en daarna een wijkschouw,werd wethouder van Houdt verrast met een aantal foto’s van de situatie in de wijk.
De SP heeft toen aangedrongen op extra aandacht voor de buurt. De Stadsdeelcommissie Zuid kreeg een paar maand later bericht van de wethouder dat het beter ging op de Hanenberglanden. Reden voor de SP om nog een keer langs te gaan, nu om de bewoners te feliciteren! En dat werd enthousiast ontvangen.

De SP vindt het belangrijk met bewoners te praten over wat ze bezig houdt. Daarom bezoekt een groep leden regelmatig een buurt of wijk. Een jaar geleden hebben we met zo’n 25 leden een deel van de wijk Stroinkslanden. Veel bewoners hadden ernstige klachten. Ze gingen over criminaliteit, drugsdealers en overlast door de verdeling van woningen in studio’s.
Een paar maanden later heeft de SP alle eerder bezochte bewoners uitgenodigd om hun ervaring met elkaar en de SP te delen. Natuurlijk was de wethouder ook uitgenodigd maar hij had geen belangstelling. Op deze avond kwamen veel bewoners die over het algemeen niet tevreden waren over de kwaliteit van wonen in hun buurt. Tijdens vijf straatschouwen werden de aandachtspunten verduidelijkt. Het was jammer dat de opkomst niet groot was. Wel wordt nog eens duidelijk waar de knelpunten zaten. Tijdens de schouwen zijn foto’s gemaakt. Die zijn tijdens een vergadering van de Stadsdeelcommissie Zuid overhandigd aan de wethouder.

Alweer een tijd geleden ontving de Stadsdeelcommissie Zuid een bericht van de wethouder. Hij vertelde dat de bewoners van de Hanenberglanden geen overlast meer hadden. Natuurlijk was de SP hier blij om.
Reden om nog eens huis aan huis de bewoners te bezoeken en te feliciteren met hun verbeterde woonomgeving. De meeste bewoners waren enthousiast dat we nog een keer langs kwamen. Onze verwachting dat er nog veel moest verbeteren werd door veel mensen bevestigd. Het SP presentje werd gewaardeerd. En wij werden bedankt voor ons bezoek! Het was een mooie avond.