Bewoners Boswinkel Zuid Oost willen snel actie

19 oktober 2018

Bewoners Boswinkel Zuid Oost willen snel actie

Foto: SP

Zo’n 30 bewoners van Boswinkel Zuid Oost gaven woensdag 17 oktober gehoor aan de oproep van de SP om te bespreken hoe we samen de problemen in deze nieuwbouwwijk kunnen oplossen. Ook alle bij de wijk betrokken partijen en de politiek waren uitgenodigd in 't Ni-je Terphoes, maar behalve de heer Oude Breuil van De Woonplaats liet iedereen het afweten. Dit tot teleurstelling van de bewoners en SP raadslid Annelies Futselaar.

Er bleek veel onduidelijkheid over het onderhoud van het groen en de parkeerplaatsen in Boswinkel Oost. De koopwoningen vertonen vooral technische problemen met de warmte installatie. Daarnaast moeten kopers geen 4 euro, zoals eerder medegedeeld, maar 25 euro per maand betalen aan de Vereniging van Eigenaren(VVE). De nieuwe huurwoningen vertonen ook verschillende tekortkomingen, maar vooral het gebrek aan communicatie veroorzaakt veel onzekerheid en vragen onder de bewoners. Er is het afgelopen jaar onvoldoende geluisterd naar de klachten van huurders, hierdoor bleven de problemen onopgelost. ´De Woonplaats´ herkende veel van de opmerkingen en heeft betere communicatie toegezegd.

Op 21 november komen de bewoners weer bij elkaar. De bouwbedrijven Nijhuis, Koopmans en Janssen de Jong, de gemeente en De Woonplaats worden weer uitgenodigd om in gesprek te gaan met de bewoners van Boswinkel Zuid Oost. Ook wordt dan gekeken in hoeverre problemen zijn opgelost. SP raadslid Annelies Futselaar heeft goede hoop op snelle positieve resultaten. Bewoners zijn wat minder optimistisch na hun negatieve ervaringen.