Wateroverlast Tolstraat nog steeds niet opgelost, SP stelt vragen

4 januari 2019

Wateroverlast Tolstraat nog steeds niet opgelost, SP stelt vragen

Foto: SP

SP-gemeenteraadslid José Wichgers-Apeldoorn wil van het gemeentebestuur weten waarom de bewoners van de Tolstraat in Glanerbrug al jaren problemen hebben met grondwater en wateroverlast. De problemen ontstonden nadat er in het verleden een nieuwe riolering werd geplaatst. De bewoners hebben bij de gemeente meerdere keren aangegeven dat de waterafvoer niet goed functioneert. Zij hebben schimmel in de woningen, toiletpotten die overstromen, vloeren die rotten en putdeksels die met hevige regenval uit de straat vliegen. Uit een enquête die de SP in december 2018 met en onder de bewoners heeft gehouden, blijkt dat de problemen nooit goed zijn aangepakt.

Vanaf het begin zijn er individuele klachten van bewoners bij de gemeente ingediend. In 2015 is een inspectie verricht door de gemeente en in 2016 zijn er door de bewoners ingevulde vragenlijsten met klachten en handtekeningen opgehaald. Het TV programma Hart van Nederland heeft de situatie destijds gefilmd en uitgezonden.

Uit het onderzoek blijkt dat de situatie slecht is voor de gezondheid, schade aan woningen oplevert en gevaarlijke verkeerssituaties veroorzaakt bij veel regenval.
Tijdens de stadsdeelcommissie Oost op 15 januari zal de heer Muller van de Tolstraat gebruik maken van zijn spreekrecht en zal José Wichgers-Apeldoorn mondelinge vragen stellen aan de wethouder.

Reacties

Hoop dat er deze keer eens goed naar hem geluisterd wordt,duurt al veel te lang.