SP biedt helpende hand

13 april 2020

SP biedt helpende hand

Foto: CW / SP

Het bestuur en de fractie van SP Enschede probeert sinds de samenleving ontwricht wordt door Corona met initiatieven een bijdrage te leveren. De fractie vergadert al weken online, het bestuur is daar inmiddels ook mee gestart, oudere leden zijn gebeld om praktische hulp aan te bieden en ieder lid heeft een kaart ontvangen om enerzijds een hart onder de riem te steken en anderzijds aan te geven dat we ook in moeilijke tijden er voor elkaar zijn. Solidariteit!

Een aantal SP leden helpt sinds enkele welen bij de voedselbank Enschede-Haaksbergen, ondanks dat we van mening zijn dat de voedselbank in een rijk land als Nederland niet zou mogen bestaan. Maar momenteel is het zo dat de mensen uit noodzaak voor elkaar zorgen bij situaties die eigenlijk door de overheden opgelost zouden moeten worden.

Sinds we zo veel mogelijk thuis blijven heeft de voedselbank nieuwe uitdagingen. Kunnen ze nog voldoende voedsel inzamelen en zijn er voldoende vrijwilligers om dit eten te verdelen? Dit laatste is momenteel wat lastig omdat sommige vrijwilligers tot één van de risicogroepen behoren en uit voorzorg thuis blijven. Gelukkig hebben zich meerdere mensen gemeld om de handen uit de mouwen te steken en bestuurslid Gerrit heeft hiervan de coördinatie op zich genomen. Op bijgaande foto's zie je Gerrit, Johan en Ferdinand hard aan het werk.