Doe mee!

21 maart 2021

Doe mee!

Foto: SP

De Tweede Kamerverkiezingen zijn voor onze partij ook in Enschede een flinke domper. We raakten 30% van onze stemmen kwijt. We hadden tijdens de campagne last van de Corona pandemie waardoor we op straat niet massaal de buurten in konden. Maar dat mag geen excuus zijn voor deze slechte uitslag.

Wat hebben we landelijk bereikt? Allereerst kregen we samen met het CDA de toeslagenaffaire boven tafel. Verder was daar de huurbevriezing van 2021, waarvoor wij ook lokaal gestreden hebben. Ook kregen we het voor elkaar dat de sociale werkvoorziening terugkeert. Tenslotte ligt daar het voorstel van de SP om het minimumloon te verhogen naar 14,-

De strijd. Hoe kan het dat partijen die de zorg en de ongelijkheid niet willen aanpakken, daar toch mee weg komen? Zoals gezegd kan de pandemie geen excuus zijn. Veel mensen zijn het geloof in de bestaande politiek verloren. Het is aan de SP aan te tonen de knokken voor je rechten loont. Een sterke SP is nodig om sociaal uit de Corona crisis te komen, de huren omlaag te krijgen en de zorg betaalbaar te houden.

Lid worden. Een sterke SP worden wij als u zich bij ons aansluit en meeknokt. Want van de mooie beloften van VVD, D66 CDA ( u weet wel van verkorting van de WW ) en de PVV zal na de verkiezingen weinig terecht komen.

Een sterke afdeling Enschede is ook nodig om een goede uitslag te maken bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Een sterke stem op links is keihard nodig tegen het rechtse geluid.

DOE MEE en WORDT LID. Ga naar wordlid.sp.nl