Muur van steun

6 juni 2021

Muur van steun

Foto: SP

Wederom een geslaagde actiedag. Op 3 verschillende locaties stonden we met de "muur van steun" waar bewoners hun steunbetuigingen op konden achterlaten in verband met de toeslagenaffaire. Gelukkig met iets droger weer dan 2 weken geleden. Deze actie is landelijk uitgevoerd en samen hebben we duizenden steunbetuigingen opgehaald.

Deze actie was onderdeel van een landelijke SP actie en samen hebben we duizenden steunbetuigingen opgehaald. Enerzijds om de slachtoffers van de toeslagenaffaire een hart onder de riem te steken, anderzijds om druk uit te oefenen op de regering voor een fatsoenlijke afhandeling. Het zal je maar overkomen: uit het niets moet je jaren tegemoetkoming terug betalen wat achteraf onterecht bleek te zijn. Jaren van financiële problemen met alle gevolgen van dien (echtscheidingen, schuldsanering, zelfmoord). Renske Leyten en Pieter Omtzigt hebben zich jarenlang in deze zaak vastgebeten. De actie van vandaag was een kleine druppel, maar vele druppels bij elkaar zetten uiteindelijk zoden aan de dijk. Op naar een voor iedereen eerlijke samenleving.