SP omarmt plannen van De Woonplaats; “opknappen in plaats van slopen.”

20 augustus 2021

SP omarmt plannen van De Woonplaats; “opknappen in plaats van slopen.”

Foto: SP

Alle bewoners van de appartementen die gerenoveerd worden in de wijk Twekkelerveld, hebben een brief ontvangen van de SP. Zij worden gefeliciteerd met de keuze die verhuurder De Woonplaats heeft gemaakt; opknappen in plaats van slopen!

De SP is positief over de voorgenomen renovatie van 179 appartementen in Twekkelerveld. De corporatie meldt dat  100% van de bewoners achter de plannen staat. Dat zij tijdens de renovatie hun woning moeten verlaten blijkt geen probleem. Volgens de projectleider zijn de eerste bewoners al verhuisd. De renovatie gebeurt in fases omdat er anders een te groot beslag wordt gelegd op sociale huurwoningen. Bewoners die liever in hun tijdelijke woning willen blijven wonen kunnen daarvoor kiezen.

Wat we vaak zien is dat sociale huurwoningen worden gesloopt en er nieuwe dure woningen voor in de plaats komen. Voor woningzoekenden met een kleine beurs wordt daardoor de kans op een betaalbare woning steeds moeilijker. De SP is tevreden met de keuze die De Woonplaats heeft gemaakt.  Natuurlijk gaan we de ontwikkelingen de komende jaren volgen.