SP kiest Piet van Ek als lijsttrekker

30 november 2021

SP kiest Piet van Ek als lijsttrekker

Foto: SP

Tijdens de afgelopen ALV is de kandidatenlijst vastgesteld voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Naast Piet van Ek staat een team klaar met kandidaten die ervaring aanvullen met nieuw talent, dat actief is in alle lagen van de Enschedese samenleving.

Annelies Futselaar, raadslid voor de SP sinds 2006, stelt zich niet herkiesbaar voor een 5e termijn. Annelies, die ook jarenlang afdelingsvoorzitter was en zich sterk maakte tegen de groeiende ongelijkheid in Enschede: “Het is goed geweest zo, wel blijf ik actief hoor, onder andere voor de SP Hulpdienst”. Annelies staat als lijstduwer op nr. 27.

José Wichgers-Apeldoorn, stelt zich niet herkiesbaar voor een nieuwe termijn. Zij geeft er de voorkeur aan haar carrière in de zorg voort te zetten. Zeker onder de huidige omstandigheden is dat lastig te combineren met de intensieve taak van volksvertegenwoordiger.  José is naast raadslid ook voormalig voorzitter van de SP Enschede. Tot maart blijft ze zich inzetten tegen de gevolgen van de marktwerking in de zorg.

De volledige lijst:

1. Piet van Ek