Even voorstellen

5 maart 2022

Even voorstellen

Foto: Paulien Wilkinson
Nummer 2 op onze kieslijst voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022 in Enschede: Carma Woltjer.
Geboren en getogen in de stad Groningen. Toen mijn vroegere werkgever KPN in 1999 ging reorganiseren en mijn baan naar Hengelo ging verhuizen zijn we meegegaan. Eerst met wat tegenzin, dat wel. We hebben in verschillende steden gekeken naar woningen en voelden ons het meest thuis in Enschede. Groningen en Enschede zijn beide mooie studentensteden, dus eigenlijk wel logisch dat we hier een goed gevoel kregen. Inmiddels wonen we hier bijna 23 jaar en zou ik hier niet meer weg willen. Ik ben al een tijdje fractie ondersteuner en weet dus waar ik in stap als we genoeg zetels halen. Er is veel te doen, met name op het gebied van de menselijke maat. Het kan niet zo zijn dat we bakken met geld uitgeven aan prestigeprojecten terwijl er inwoners van onze stad zijn die de kachel niet aan kunnen zetten omdat de gas- en licht rekening niet betaald kan worden. Dat we fatsoenlijk omgaan met onze oudere inwoners, zeker als men hulp nodig heeft of niet meer zelfstandig kan wonen. Dat ondernemers fatsoenlijk kunnen ondernemen. Dat we oog hebben voor veiligheid op straat en in het verkeer. Dat iedereen er bij hoort en we niemand buiten sluiten. Dat we kijken of Diftar wel verstandig is (achteraf gezien) omdat er zoveel rommel op straat ligt. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik wil graag een stad waar men goed voor elkaar is, waar het goed wonen en werken is. Een stad die bruist van activiteiten, ook in de culturele sector. Waar we het met elkaar doen! En ik wil me daar graag de komende 4 jaar voor inzetten. Een veel gehoorde klacht is dat we als SP niet veel bereiken. Niets is minder waar! We bereiken niet alles wat we willen bereiken, maar dat komt omdat we in een democratie leven waarbij de meeste stemmen gelden. Dus als je staat voor meer menselijkheid: stem dan op ons. Hoe meer stemmen we halen des te meer heb als partij in de melk te brokkelen. En ga stemmen! Want het is jouw straat, jouw wijk, onze stad waar het om gaat. Als je niet stemt geef je de stem van een ander meer "gewicht". Denk dus niet dat je stem er niet toe doet, denk niet dat er niet naar je geluisterd wordt, denk niet dat het er toch niet toe doet. Wij werken hard aan een betere stad voor elke inwoner. Geef ons dus je stem om ons sterker te maken! Ik beloof dat ik met gezond boerenverstand, een luisterend oor en wars van politieke regels zal strijden.

Beeldmateriaal: Paulien Wilkinson)