Actie op Vrijdag 26 augustus: Kosten omlaag, inkomen omhoog

25 augustus 2022

Actie op Vrijdag 26 augustus: Kosten omlaag, inkomen omhoog

Foto: SP

De samenleving is in beweging. Na de coronapandemie hebben we nu te maken met een militair conflict in Oost-Europa. Afgezien van het feit dat je daar wat van kunt vinden, hebben we allemaal te maken met de gevolgen van dat conflict. De energieprijzen rijzen de pan uit en ook de boodschappen worden steeds maar duurder. Dit terwijl de producenten (en de aandeelhouders) torenhoge winsten maken. Vele mensen komen met wat ze nu hebben niet meer rond.

Landelijk hebben wij ook diverse voorstellen gedaan om te komen tot een eerlijke verdeling van de welvaart. Zo hebben we voorgesteld de grote vermogens zwaarder te belasten. Verder hebben we onlangs voorgesteld om het minimumloon te verhogen naar 15 euro per uur, juist vanwege de steeds hogere prijzen. Ten aanzien van de huren hebben we al jaren campagne gevoerd onder de leuze 0% is genoeg. Wij eisen daarom betaalbare boodschappen, energiekosten omlaag, goedkoper tanken, huren bevriezen en eigen risico afschaffen.

Op de familiedag van de SP in Burgers Bush hebben we nu een campagne afgetrapt: kosten omlaag, inkomen omhoog. Daarmee gaan aan de slag zowel in als buiten de het parlement.

Vrijdag 26 augustus van 18.30 tot 20.00 uur staan we bij het winkelcentrum Deppenbroek. Wij willen zoveel mogelijk steunbetuigingen aan onze eisen ophalen. Die gaan we 17 september aanbieden in  Den Haag. We nodigen u bij deze uit om uw steunbetuiging bij ons achter te laten.