Samen sterk: Overijsselse SP’ers verenigd in Hengelo

14 januari 2023

Samen sterk: Overijsselse SP’ers verenigd in Hengelo

Foto: SP

In aanloop naar de verkiezingen van de Provinciale Staten in maart zijn we zaterdag 14 januari op stap geweest in Hengelo met 40 leden van Overijsselse afdelingen van de SP.

Eén van onze speerpunten voor de komende verkiezingen is het nationaliseren van de energievoorziening. Het prijsplafond kost de Staat tientallen miljarden en de SP vindt dat we daar op zijn minst zeggenschap bij de energiebedrijven voor terug moeten eisen.

Door de leden van de Provinciale Staten wordt in mei de nieuwe samenstelling van de Eerste Kamer gekozen. Het kabinet Rutte heeft daar nu geen meerderheid. Wij willen voorkomen dat het die na de verkiezingen wel krijgt. Daarom is het belangrijk om bij de verkiezingen op 15 maart voor de SP te stemmen!

We zijn met onze contactlijsten op stap geweest in de wijk ’t Swafert in Hengelo. We kregen veel positieve reacties. We haalden in anderhalf uur meer dan honderd steunbetuigingen op en verspreidden tientallen affiches.