SP geschokt om afsplitsers, maar gaat door met nieuw talent

24 september 2024

SP geschokt om afsplitsers, maar gaat door met nieuw talent

Het bestuur van de SP afdeling Enschede is geschrokken door het besluit van Piet van Ek en Carma Woltjer om een eigen fractie te beginnen. Beiden zaten in de gemeenteraad namens de SP. “Dit had niet zo gehoeven,” aldus SP afdelingsvoorzitter Samuel Michon.

Het bestuur wilde het contact graag herstellen en heeft meerdere pogingen gedaan om in gesprek te komen, maar daar werd niet op gereageerd. “Recent hebben we de fractievoorzitter laten weten dat het zo niet verder kan en dat we ruimte willen maken voor nieuw talent,” aldus afdelingsvoorzitter Samuel Michon.

Het SP afdelingsbestuur zal snel een ledenvergadering bijeenroepen, om de situatie met de leden te bespreken en lessen te trekken. Ook is de verwachting dat de ledenvergadering Piet en Carma zal vragen de zetels aan de SP terug te geven.

Samuel Michon: “Laat ik duidelijk zijn: de SP gaat onverminderd door om zij aan zij met de inwoners van Enschede te knokken voor een betere stad. Juist nu is het nodig dat de SP er is. In 2026 zullen we gewoon deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen met een lijst vol nieuw talent!”

De SP afdeling Enschede wil beide raadsleden bedanken voor het werk wat ze in de raad hebben gedaan en richt zich nu op de toekomst. Wij kiezen er voor om het verder bij deze verklaring te laten.