Is zwembad Aquadrome wel schoon en veilig voor gebruik?

14 april 2017

Is zwembad Aquadrome wel schoon en veilig voor gebruik?

Foto: SP

Klachten over hygiëne en veiligheid van zwembad Aquadrome was onder gebruikers en bezoekers al langer een onderwerp van gesprek.
Nu wordt er door SBS een programma aan gewijd, waarmee landelijk bekendheid wordt gegeven aan dit onderwerp. Gisteren heeft het College van B&W de gemeenteraad middels het memo "Veilig en vertrouwd Aquadrome" op de hoogte gesteld van de laatste ontwikkelingen.

De fractie van SP heeft bij behandeling van het raadsvoorstel inzake de oprichting van het gemeentelijk sportbedrijf Sportaal al gewaarschuwd voor de gevolgen van een bezuiniging van bijna een miljoen euro op sport. Nu blijkt dat uit onderzoek voor het programma ´Smerige Zaken´ van SBS de klachten over Het Aquadrome worden bevestigd, heeft de SP onderstaande vragen gesteld aan het College.

1. Sinds wanneer zijn er klachten over het Aquadrome en was het College van B&W hiervan op de hoogte?
  2. Is het gebouw voor overname door Sportaal NV onderzocht op veiligheid en staat van onderhoud, wat waren de uitkomsten?
  3. Kan het College garanderen dat alle andere gebouwen die door Sportaal zijn overgenomen in goede staat verkeren en goed worden onderhouden?