Bewoners Hogeland-Noord boos en teleurgesteld

6 oktober 2006

Bewoners Hogeland-Noord boos en teleurgesteld

De soep smaakte zeer wel maar een verkeken kans voor de leden van de stadsdeelcommissie ‘Centrum’ om niet alleen de soep te proeven, maar ook aan den lijve te ondervinden hoe onoverzichtelijk en gevaarlijk de verkeerssituatie op de kruising Boulevard 1945 – Heutinkstraat / Molukkenstraat is. Dit knelpunt zal op dinsdag 10 oktober a.s. op de agenda van de vergadering van deze stadsdeelcommissie staan en dan hadden de leden tenminste uit eigen ervaring kunnen spreken.

Samen met de SP hebben de bewoners de leden van de commissie uitgenodigd deze kruising eens op de fiets te ‘nemen’. Een hachelijke onderneming, vooral tijdens de spits. Om 17.00 uur had zich dan ook al een grote groep bewoners op het kruispunt verzameld. De koffie en de pannen soep (met dank aan Jerry) stonden klaar. Halsreikend werd uitgekeken naar de eerste commissieleden. Maar op een afmelding van de VVD en de ChristenUnie na, liet geen van de leden zich zien. De bewoners zijn boos en teleurgesteld: ‘Hoe kunnen ze nu over iets praten als ze niet eens weten wààr ze over praten!’

Een moeder uit de buurt: ‘Mijn kinderen zijn eigenlijk wel oud genoeg om zelf naar school te fietsen, maar het is zo druk en gevaarlijk dat ik er voor kies ze te halen en te brengen.’ Een andere bewoner: ‘De Molukkenstraat wordt ook gebruikt als sluiproute van de Singel naar de binnenstad, en dan is het extra druk. Bovendien gaat er ook veel zwaar verkeer door de straat waardoor veel huizen scheuren in de muren vertonen.’

Even na 17.30 uur nam Annelies Futselaar, fractievoorzitter van de SP fractie en tevens stadsdeelcommissielid, het woord. Het speet haar te moeten constateren dat geen van de andere commissieleden de moeite had genomen te komen en in gesprek te gaan met de bewoners. Ze riep de bewoners op vooral naar de vergadering op 10 oktober te komen en van zich te laten horen en het er niet bij te laten zitten.

Raadsleden in gevaar