Campagne Grijs op Reis afgesloten in Den Haag

24 oktober 2006

Campagne Grijs op Reis afgesloten in Den Haag

Dinsdag 24 oktober is de landelijke campagne Grijs OP Reis afgesloten met het aanbieden van de 100.000 blokjes met handtekeningen.
Er waren door het platform verschillende sprekers uitgenodigd. Onder andere oud-staatssecretaris van Michel van Hulten die een warm pleidooi hield voor gratis openbaar vervoer. Hij wees nog eens op de voorbeelden in Engeland, Ierland en België. En hoe het gratis openbaar vervoer een belangrijke functie kan vervullen voor de senioren, gehandicapten en kinderen. Ook ANBO-voorzitter Geveke schaarde zich achter de actie.
Marijke Kamphorst wordt geïnterviewd door Jan Marijnissen

Vervolgens volgde de aanbieding van de steentjes door de voorzitter van het SP ouderenplatform, Marijke Kamphorst aan de voorzitter van de vaste kamercommissie de heer Atsma.

Tegelijkertijd vond verder op het plein bij de Tweede Kamer een demonstratie plaats tegen de privatisering in de thuiszorg door de invoering van de WMO. Zij kwamen de SP ouderen tijdens hun manifestatie nog een hart onder de riem steken.

Ontwerpen die meedongen naar de orginaliteitsprijs

Samen met andere Twentse afdelingen was vanuit Enschede een delegatie afgereisd om de blokjes te overhandigen aan het landelijke SP ouderenplatform. Het gebeuren was een kleurig schouwspel van rood- en witgekleurde modelbussen en treinen. Daarnaast was er een grote trein gebouwd van 15.000 getekende blokjes. De verschillende SP afdelingen streden om een prijs voor het mooiste ontwerp. Uiteindelijk ging de afdeling Oosterhout met de eer strijken.

De SoePexpresDe actie is een opmaat voor de verkiezingscampagne van de verkiezingen van 22 november. Omdat te onderstrepen was ook de SoePexpres met soep van Johannes van Dam aanwezig. De expres zal de campagne landelijk begeleiden op plaatsen waar acties, manifestaties of demonstraties worden gehouden.

8 november is er weer een ouderenochtend. Gastspreker is dan Professor Braam. Bij deze bent u van harte uitgenodigd. De bijeenkomst zal zijn in wijkcentrum het Kompas aan de IJstraat en duurt van 10.00 uur tot 12.00 uur

Grijs op reis